پیام کانون مساجد یزد به مناسبت آغاز دهه کرامت

دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در بیانیه ای ضمن تبریک آغاز دهه کرامت آورده است؛ این دهه فرصت مناسبی برای نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است.

متن کامل بیانیه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به شرح ذیل است:

دهه اول ذی‌القعده که به دهه کرامت نامگذاری شده است؛ ایام بسیار مبارک و پربرکتی است؛ یکم ذی‌القعده مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌ (س)، ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت احمد‌بن‌موسی شاهچراغ(ع) است و یازدهم ذی‌القعده با ولادت ابا‌الحسن علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مصادف است از این رو باید در این دهه شادی و سرور معنوی شیعیان و مردم ایران به اوج برسد.

این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است، ایام دهه کرامت فرصت مناسبی است تا در دریای خروشان آموزه های قرآنی زمینه آشنائی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) فراهم گردد.

تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت فرصت مناسبی است تا متولیان فرهنگی و نهاد های دینی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند.

دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری و اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد با باور به لزوم تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر دهه کرامت تمام توان و همت خود را در برپایی هرچه مناسبت‌تر و گسترده‌تر این آیین انسان‌ساز دینی و معنوی به کار خواهد گرفت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا